lauantai 15. lokakuuta 2016

Vuosi blogin aloittamisesta

Tarkalleen ottaen syyskuussa tuli vuosi siitä, kun ehkä hieman ex-temporee päätin aloittaa oman kinkyblogini pitämisen.  Olen sekä iloinen että yllättynyt, että oman blogin kirjoittamisesta on tullut osa elämääni, vaikka joskus uusien tekstien välissä saattaakin olla viikkojen tai jopa kuukauden tauko.

Olen aina tykännyt kirjoittaa. En ole koskaan ollut hyvä esimerkiksi käsitöissä saati piirtämisessä. Entä sitten musiikki? Pianoa soitin aikoinaan monta vuotta, mutta nykyään mielummin kuuntelen muiden tekemään musaa, kuin soitan itse jotain soitinta tai tekisin itse musiikkia. Mutta kirjoittamisessa sen sijaan olen aina ollut omasta mielestäni hyvä ja kaiken lisäksi tykännyt siitä. Nuorempana en niin jaksanut pitää säännöllistä päiväkirjaa, mutta tykkäsin kirjoittaa fiktiivisia tarinoita esimerkiksi ala-asteen koululehteen. Ehkä sen sijaan ajatus blogin kirjoittamisesta tuli minulle niin luonnostaan.

Vaikka en myönnä, että tavoittelisin blogin avulla mitään suosiota tai tunnettavuutta kinkyskenessä, olen kuitenkin iloinen, että ihmiset ovat löytäneet blogini ja jopa lukevatkin sitä. Nykyään usein uusia kinkyihmisiä tavatessani, moni sanoo minulle ensimmäisenä: ''Hei mä oon lukenut sun blogia, kirjoitat tosi hyvin''. Kehut ja se, että joku ylipäätänsä lukee blogiani ilahduttavat, mutta toisaalta myös hämmentävät tällaista pohjimmiltaan ujoa ihmistä. Toisaalta koska olen myös vaatimaton luonteeltani, tekisi mieli usein vastata kehuihin, ''että en mä nyt niin erikoisesti kirjoita''. Kuitenkin on ihanaa, että ihmiset ovat löytäneet blogini.

Blogitekstien kirjoittaminen ja ylipäätänsä blogin pitäminen ei ole niin helppoa kuin voisi luulla. Arjen kiireet aiheuttavat sen, ettei välillä ehdi kirjoittamaan blogiin niin usein kuin haluaisi. Siksi kirjoituisten välillä onkin välillä pidempiä välejä. Usein on myös niin, että mielessäni on niin monta aihetta ja asiaa, mistä haluaisin kirjoittaa, etten tiedä mistä aloittaisin. Joskus taas aloitan kirjoittamaan jostain ja lopulta en olekaan tyytyväinen kirjoittamaani tekstiin ja jätän sen odottamaan muokkausta tai en julkaise tekstiä lopulta ollenkaan. Ehkä sitä pitäisi tässäkin asiassa olla vähän armollisempi itselleen. :D

Ruusuja ja risuja saa antaa, samoin tekstejäni voi aivan vapaasti kommentoida.  Lisäksi jos on jotain aiheita, mistä haluaisitte mun kirjoittavan, niin voi heittää ehdotuksia tai antaa vaikka etätehtävänä jonkun aiheen.

Seuraavan julkaisun yritän kirjoittaa tässä mahdollisimman pian.

-Perhis

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti