torstai 22. syyskuuta 2016

Miksi seksistä ei saisi puhua?

Ensin pistää täsmentää. Minulla ei ole mitään vaniljoita vastaan. Parhaimmat ystäväni ovat vaniljoita (ainakin uskon niin) ja tiedän monia mahtavia vaniljaihmisiä. Silti minua on alkanut tympimään joidenkin vaniljaihmisten kukkahattutätimäinen suhtautuminen joihinkin asioihin - erityisesti seksistä puhumiseen.

En tiedä johtuuko tämä kinkyydestäni vai mistä, mutta olen aina psytynyt puhumaan helposti seksistä. Jakamaan fantasioita, kertomaan mistä tykkään seksistä yms ja yleisestikin puhumaan seksistä. Mieluiten toki juttelen seksistä kahden kesken jonkun kanssa tai esimerkiksi (pervo)kaveriporukan kanssa, mutta näin sosiaalisen median aikakautena olen alkanut jutella seksistä myös ns julkisesti, Facebook-ryhmissä.

Kuulun erääseen suht isoon Facebook-ryhmään. Ryhmä on suunnattu erityisesti nuorille ja nuorille aikuisille ja ryhmän sisältö on kirjavaa. Sisältö vaihtuu mustan huumorin säväyttämistä meemeistä erilaisiin keskusteluihin. Ryhmässä on ollut joitenkin seksiaiheisia keskusteluja, mm. keskusteluja kinkyydestä ja keskusteluja seksistä ylipäätänsä.

Olen vastannut itse joihinkin seksiaiheisiin keskusteluihin ja mm kertonut omasta kinkyydestäni. Olen myös heittänyt pervoja juttuja ja meemejä ryhmään ja suurin osa ryhmäläisistä joko lähtee mukaan leikkiin julkaisemalla lisää meemejä ja juttuja tai muuten vain hyväksyy sen, että joku puhuu seksistä ja heittää pervoja juttuja.

Kuitenkin isoon Facebook-ryhmään mahtuu aina niitä kukkahattutätejä. Niitä, jotka eivät ymmärrä sitä, että joku kehtaa puhua seksistä julkisesti, puhua mahdollisesti omista seksikokemuksistaan. Näitä henkilöitä ilmestyy aina jokaiseen keskusteluun valittamaan.

Ymmärrän kyllä valittajia. Onhan seksi loppupeleissä kahden tai miksei myös useamman ihmisen välinen asia. Kyllä minullekin seksi ja kinkyily on loppupeleissä minun ja kumppanin välinen asia, josta en välttämättä lähde avautumaan kaikille ihmisille. Vaikka saatan aina välillä puhua omista kokemuksistani, pidän loppupeleissä kokemani asiat omana tietonani.

Mutta toisaalta. Miksi seksistä ei kuitenkaan voisi puhua julkisesti? Ymmärrän sen, jos tulee tunne, että toinen väkisin hieroo esimerkiksi omaa kinkyyttään toisen naamaa vasten tai leuhkii omilla seksikokemuksillaan. Mutta miksi seksistä pitäisi vaieta? Miksi siitä ei saisi puhua? Tietysti kaikki likaisimmat yksityiskohdat on muiden ihmisten takia ja jo yksityisyyden suojankin takia hyvä jättää pois, mutta miksi seksi on kuitenkin niin tabu edelleen, että siitä puhumista paheksutaan? Erityisesti jos sattuu puhumaan siitä julkisessa Facebookissa. Erityisesti minua ihmetyttää se, että esimerkiksi kyseisessä ryhmässä liikkuu välillä rasistista läppää. Tämä on kaikille ok, suurin osa nauraa näille läpille. Mutta jos joku päättää tehdä seksiin perustuvan aloituksen, niin heti on joku kukkahattutäti valittamassa.

Sen ymmärrän, etteivät kaikki halua kuulla toisten seksikokemuksista. Itsekin olen pyrkinyt siihen, että vaikka kertoisin omasta kinkyydestäni, en ole kuitenkaan kertonut mitään tarkempia yksityiskohtia. Tiedostan sen hyvin, ettei kaikkia kiinnosta kuulla yksityiskohtia. Ja noh, en minäkään välttämättä ole kiinnostunut kuulemaan pissisten ja jonnejen baaripanoista.

Jälleen kerran totean, että olen iloinen, että olen löytänyt kinkyskenen. Löytänyt ihmisiä, joiden kanssa voin puhua seksistä avoimesti ja riettaastikin ilman, että joku kukkahattutäti on heti loukkaantumassa.

- Perhis


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti